تخلیه چاه و لوله بازکنی در تهران

  • ۰
  • ۰

قابل توجه شرکتها ، ارگانها و علاقمندان یاد گیری کولرهای گازی و اسپیلت:
شرکت پارس تهویه با بهره گیری از اساتید مجرب در زمینه کولر گازی اقدام به برگزاری دور جدید کلاسهای آموزشی نصب و تعمیرات کولرهای گازی اسپیلت و پنجره ای نموده است.

مطالب دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و اسپیلت شامل:

معرفی سیکل تبرید و نحوه عملکرد کولر گازی با توجه به این سیکل
معرفی قطعات کنترلی و محافظتی کولر گازی و اسپیلت
معرفی مبردهای جدید جهت کولر های گازی کم مصرف و نحوه شارژ مبردهای جدید به سیستم
معرفی انواع روغن در سیستم های تبرید و نوع روغن کولر های گازی و نحوه شارژ
معرفی اجزاء مکانیکی مانند کمپرسور و نحوه عیب یابی آنها
معرفی انواع کولر های گازی و سیستم های تهویه مطبوع
معرفی اجزاء برقی و الکترونیکی و نحوه عیب یابی کولر گازی اسپیلت
معرفی ادوات و تجهیزات نصب کولر گازی اسپیلت
آموزش نحوه نصب کولر گازی اسپیلت و مواردی که در نصب باید رعایت شود
آموزش شارژ گاز انواع کولرهای گازی و اسپیلت
آموزش نحوه جمع کردن گاز کولر گازی اسپیلت و جابجائی دستگاه
آموزش نحوه محاسبات سریع بار حرارتی و و تعیین ظرفیت کولر های گازی و اسپیلت
آموزش عیب یابی کولر گازی و چگونگی رفع آن
آموزش نحوه کار با کنترل کولرهای گازی(کلیه برندها)

آموزش عملی جوشکاری لوله های مسی کولر گازی
آموزش عملی پرچ کردن لوله مسی کولر گازی جهت نصب

جزوه آموزشی در زمینه نصب و تعمیرات کولرهای گازیارائه فیلم آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و اسپیلت بصورت CD

پشتیبانی فنی اساتید مجرب ما بعد از دوره های تخصصی نصب و تعمیرات کولر گازی و اسپیلت ،

باید توجه داشت در تعویض کمپرسور باید نکات زیر مد نظر قرار گیرد :

1- حتما کمپرسور مشابه جایگزین گردد

2- در مواقع سوختگی روغن کمپرسور سوخته تست گردد و در صورت سیاه شدن روغن ،مسیر لوله کشی کندانسور کولر گازی شستشو و از نظر کیپ نبودن چک گردد .

3- بعد از جوشکاری حتما از نظر نشتی تست نشتی صورت پذیرد و دستگاه زیر فشار مناسب تست گردد .

تعمیرکار کولر

جهت سرویس کولرگازی پنجره ای لازم است ابتدا کولر از محل خود خارج شده و به محل مناسبی که بتوان با واترجت کولر را شستشو کرد منتقل گردد .

ایتدا بخش های الکتریکی کولر را با پلاستیک می پوشانیم و سپس با بازکردن قاب روی بخش اواپراتور کولر کلیه بخش های کولرگازی اعم از کندانسور (بخش بیرونی) و اواپراتور (بخش داخلی) را با استفاده از واتر جت به صورت کامل می شوییم .

توجه : حتما تا خشک شدن کامل کولر صبر کنیم و از عدم نفوذ آب به بخش های الکتریکی مطمئن شویم

سرویس کولرگازی اسپیلت :

سرویس اسپیات یونیت شامل سرویس دو بخش می باشد :

سرویس یونیت داخلی اسپیلت :

شستشوی فیلترها با آب

شستشوی فین ها و لو.له ها با بخار (البته در صورت کثیف بودن و سرویس نشدن طولانی)

سرویس یونیت بیرونی اسپیلت :

جهت سرویس یونیت بیرونی اسپیلت اگر امکان شستشو در محل وجود ندارد ،بهتر است گاز کولر جمع شده و در محلی که بتوان باواترجت کندانسور را شستشو داد، آنرا به صورت کامل شست و شو داد .البته بهتر است بخش های برقی را از نفوذ آب محافظت نمود .

http://armitisco.ir/wp-content/uploads/2015/05/25.jpg

تعمیر کولر گازی

شاید خیلی از مردم به دلیل مشغله بسیار و یا هزینه سرویس کولر های گازی عملا تا زمان خرابی و خاموش شدن دستگاه های کولر گازی هیچ گاه به سرویس آن فکر نکنند و این کار را صرفا هزینه ای بی دلیل بدانند.

تمامی لوازم و ماشین آلات مکانیکی به  سرویس های دوره ای نیاز دارند شاید ساده ترین مثال در این مورد خودرو شما باشد اگر در زمان مقرر و مناسب سرویس های مورد نیاز انجام نگردد عملا عمر خودرو کوتاه شده وو هزینه تعمیرات آن بسیار زیاد خواهد شد.

اگر  کولر های  گازی  سرویس  نشوند  به  دلیل  کثیفی  عملا مدت  زمان بیشتری را جهت خنک نمودن محیط صرف می نمایند این موضوع  در وهله اول باعث افزایش مصرف برق و هزینه پرداختی آن می شود.

سر انجام بدلیل  کارکرد زیاد کمپرسور و افزایش آمپر مصرفی ممکن است برد دستگاه ، سیم کشی و حتی کمپرسور آسیب جدی و غیر قابل جبرانی ببیند این موضوع می تواند برای شما هزینه گزاف تعمیرات را به دنباتل داشته باشد.

با صرف هزینه اندک  واحد داخلی و بیرونی (پنل و کندانسور) شما شستشو می گردد همچنین به طور رایگان گاز دستگاه شما چک می گردد. شما ضمن صرفه جویی در مصرف برق هزینه های خود را نیز کاهش داده اید.

همچنین مدت زمان بیشتری با خاطری آسوده از هوای مطبوع دستگاه خود لذت ببرید

تعمیر کولر آبی

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5YiX9tRvB7dysiaFdUKhofTImD1adq2ejiiQEDGksp23IabV6

سرویسکار کولر آبی

وریستور ها یا همان مقاومتهای تابع ولتاژ (VDR) قطعات الکتریکی هستند که وظیفه اصلی‌شان حفاظت از مدارهای الکترونیکی و سیستم‌های قدرت توسط جذب انرژی اضافی و تنظیم مقادیر ناخواسته ولتاژهای زودگذر (ناپایدار) است.در واقع یک مقاومت است که میزان مقاومت آن متناسب با ولتاژ دو سرش است. هر وریستور دارای سه پارامتر ولتاژ DC و ولتاژAC و ولتاژ نامی هستند.که در برگه دیتا شیت آنها تحت عنوان VdcوVac ذکر می شود.و ولتاژ نوشته شده روی آنها در واقع ولتاژ نامی آنها است و تا حدودی شبیه زنر عمل می کند اما برخلاف زنر پلاریته ولتاژ ورودی برایش مهم نیست. و دقت زیادی نیز ندارند.
توان آنها نیز پارامتر مهمی است که معمولا در بازار ما برحسب اندازه وریستور شناخته می شود نه عدد وات آن!!!
ولتاژهای سریع و گذرا در نیروگاه‌ها و پست‌های قدرت و یا مدارهای الکترونیکی می‌تواند ناشی از رعد و برق یا کلیدزنی قطع و وصل خواسته یا ناخواسته و یا در مدارهای الکترونیکی حساس می‌تواند ناشی از تخلیه الکتریسیته ساکن جمع شده در بدن انسان باشد که وریستورها بدون خراب شدن می‌توانند به طور مکرر عمل تنظیم و محدود کردن این گونه ولتاژهای ناپایدار و زودگذر را انجام دهند.

قدیمی‌ترین این وسایل، یکسوکننده‌های سلنیومی می‌باشند که به طور وسیع در سیستم‌های قدیمی تلفن و دیگر دستگاه‌ها برای جلوگیری از ولتاژهای غیرعادی و ناپایدار به کار می‌رفته‌اند. با پیشرفت دانش فنی، این گونه وسایل با سیستم‌های تک بلور سیلیسیم و از طریق دیودهای زنری برای کاربردهای ولتاژ پایین و انواع چند بلوره کاربید سیلیسیم و اکسید روی برای کاربردهای ولتاژ بالا، جایگزین شدند.

تحقیقات برای ساخت وریستورهای اکسید روی برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ در شرکت ماتسوشیتای ژاپن توسط گروه پژوهشی م. ماتساکا (M.Matsaka) آغاز شد که در نهایت منجر به کشف و ساخت وریستورهای پایه اکسید روی در سال ۱۹۶۸ گردید. به علت مقاومت غیرخطی بالای این وریستورها پژوهش در مورد افزایش کارایی و حل مشکلات این قطعات گسترده‌تر نیز شده و در طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۸ مشکلات طراحی با وریستورهای اکسید روی به تدریج حذف گردید.
برای انتخاب یک وریستور باید ببینید آن را سر ولتاژAC می گذارید یاDC سپس با یک درصد مناسب برای خودتان کمی ولتاژ آن را بالاتر فرض کنید.
توان آن رابطه مستقیم با جریان ماکزیمم در حالت اتصال کوتاه کامل دارد. برای حفاظت در برابر ولتاژ زیاد فیوز سری با جریان مناسب فراموش نشود. و گرنه وریستور صدمه خواهد دید.
وریستورها را به عنوان نویز گیر موازی با بار های القایی مانند موتورها (حفاظت در برابر اسپایک های ولتاژ بالا) و موازی با تریاک و تریستورها تحت عنوان مدار اسنابر نیز استفاده می کنند.
نکته بسیار مهم و قابل توجه برای حذف اسپایک های یک مسیر ولتاژ نامی وریستورتان باید تقریبا 1.5 برابر کمتر از دامنه اسپایک هایتان باشد.

وریستور در برد کولر گازی اسپیلت

وریستور نوعی مقاومت وابسته به ولتاژ است و برای حفاظت قطعات و مدارات الکترونیکی در برابر ولتازهای اضافی مورد استفاده قرار می گیرد .این قطعه در مدار به صورت موازی با مصرف کننده قرار می گیرد .اگر ولتاز ورودی به مدار در محدوده ولتاز وریستور باشد .مقاومت وریستور بینهایت است و مانند یک مدار باز عمل می کند یعنی جریان عبوری از وریستور صفر است .اگر ولتاژ ورودی بالاتر از محدوده ولتاز وریستور باشد مقاومت وریستور به صفر می رسد و به دلیل موازی بودن با منبع تغذیه یک اتصال کوتاه در مدار رخ می دهد .

تعمیرکار کولر گازی

تعمیرات کولر آبی

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTEFO5QMuWLjY2-qTyOAV5h8MmEA-jqAIRZFuVl0vdVjIkHLb6IWA

با توجه به اینکه دمای کارکرد بلبرینگ های موتورفن کندانسور اسپیلت یونیت در عمر ان تاثیر معکوس دارد لذا با بالاتر رفتن دمای کاری موتورفن ،بلبرینگ های ان سرعا از کار می افتد . لذا تمیز نبودن و کیپ بودن کندانسور باعث ایجاد مشکلاتی زنجیر وار تخریبی بر روی عملکرد و عمر دستگاه اسپیلت یونیت می گردد که این مشکلات از گرم شدن هوای خروجی از اسپیلت و سرد نکردن ان شروع شده و با افزایش فشار و گرما در کندانسور باعث ترکیدن کندانسور و ولوله ها فنشتی گاز فسوختن کمپرسور و خرابی بلبرینگ های الکتروموتور فن دمنده و در نهایت سوختن فن نیز می گردد .

http://damatajhiz.com/600-thickbox_leometr/%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%84%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C.jpg

تعمیرکار کولر آبی

سوالی که همیشه وجود دارد این است که پرتاب باد کولر گازی اسپیلت چگونه است ؟در تصویر زیر که از کاتالوگ های شرکت اجنرال برداشت شده است پرتاب باد کولر گازی اجنرال قابل مشاهده می باشد که همانگونه که می بینید از طرفین با زاویه 50 درجه و در بخش عمودی 90 درجه پرتاب باد تا حدود 20 فوت که معادل 7 متر می باشد وجود دارد.البته در مدل های دیگر پرتاب باد تا 10 متر نیز وجود دارد .


تخلیه چاه و لوله بازکنی

  • ۹۴/۰۶/۱۳
  • pooshesh nariman

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی